2013/10/03

Zomaar naar de Woonbeurs!

Ieder jaar begint oktober met de Woonbeurs in Amsterdam. En elk jaar wilde ik daar graag naar toe. Maar steeds kwam er iets tussen. Tot twee keer toe had ik zelfs kaartjes in huis.Dus: 2013 zou het jaar van de Woonbeurs-waar-ik-wel-heenging worden. Maar ja, toen kwam dat gedoe met die vlek op mijn been en de beurs verdween uit mijn hoofd. Wel lagen er twee kaartjes in mijn digitale postbus te wachten. Nu ben ik geen notoire beursbezoeker, maar ik weet wel: een beurs bezoeken betekent Veel Lopen. En ik heb Veel Hechtingen in mijn been.

En toen... gingen we gewoon.
Even weg uit huis, even afleiding voor de dag van morgen (vandaag!), even niet aan ziekenhuizen denken. We hebben alle stands gezien, én bij alle koffiestands gezeten. Die vrouw met haar been op de schoot van die man naast haar? Dat was ik! (en hij vond het goed :). )

En het was leuk! Mooi! Interessant! Inspirerend!
Tussen alle professionals met enorm interessante fototoestellen heb ik wat iphone-kiekjes gemaakt. Kijk je even mee?




Mijn favoriet: het Ariadne@home-huis. Zoveel oog voor detail, zoveel mooie kleurtjes, niet zoetsappig, toch heel zacht.





In het VT-Wonen huis (pardon, de barn, jawel, schuur) veel stoere meubels& accessoires. Met een enorme keuken. Ik vond de kast achter de tafel, met al die vakjes intrigerend, evenals de wanddecoratie.
Met zo'n recept lukt koken wel!




Hier en daar wat details die ik wil onthouden: een tegelvloertje (met sterke quilt-associaties), een plank (Basic Label) voor boven een bureau of aanrecht, een mozaiek van mooie panelen, en wat ranke vaasjes met bloemetjes.




En tot slot nog wat zelf-maakideetjes die me intrigeerden, ook weer van VT Wonen: een stoffen omslag voor een schriftje, agenda of notitieblok, heel recht-toe-recht-aan met strakke print voorop. Ook de metalen 'bloem' met kant vind ik er één om te onthouden.


Het was uitputtend maar enorm de moeite waard. Niet op de foto's, wel interessant was de designhal, met veel kleine stands van ontwerpers met de meest mooie producten. Aanrader! 
Met een tas vol informatie en een hoofd vol indrukken kwam ik thuis.
Ga jij nog naar de Woonbeurs? Je kunt er nog t/m 6 oktober terecht, in de RAI in Amsterdam.
Fijne dag!

Anita


1 comment:

  1. Wat leuk en goed dat jullie gegaan zijn! Mooie plaatjes! X

    ReplyDelete