2014/03/30

Gastblog: Lente

Eén van de leuke dingen van het bloggen is dat je er zulke leuke mensen door leert kennen. Mensen met goede ideeën en leuke plannen. 
Zo ontstond het idee van gastbloggen: een andere blogger aan het woord op Anita Quilt.
Vandaag start Esther met onderstaand blogbericht. Esther blogt zelf op www.epsiej.wordpress.com over "honderd-en-één-ideeën" zoals ze zelf zegt. En nu dus voor een keertje hier!

****************************************

Lentebloemen

Het is nu echt lente, zowel op de kalender als in het weer. Als ik aan de lente denk, denk ik aan jonge dieren (schaapjes, kuikens, konijntjes) maar ook aan bloemen. En helemaal bij hyacinten, narcissen, krokussen, sneeuwklokjes en tulpen krijg ik een echt lente gevoel. Voor mij horen die bloemen echt bij de lente, natuurlijk omdat ze dan bloeien, maar ik denk ook omdat we op school altijd die bloemen gingen knutselen. Zo van: in de herfst een spin in zijn web en in de lente een rijtje met die bloemen (ieder jaar weer). Nu heb ik een aantal patroontjes verzameld van deze lentebloemen, om net als vroeger, lentebloemen te knutselen. Ik heb verschillende technieken uitgekozen en van de tulpen en narcissen zijn er iets meer (omdat er gewoon meer gratis patronen van zijn). Veel plezier, en ik ben benieuwd naar jullie resultaat!




De foto’s van de bloemen heb ik niet zelf gemaakt. Deze komen van de patronen waar ik naar gelinkt heb.

Het patroon van de vilten tulp is in het Italiaans, maar de foto’s zijn volgens mij zo duidelijk dat het patroon voor zich spreekt.


****************************************

Fijne dag!

Anita


No comments:

Post a Comment