2014/04/07

Pofbroek of drollenvanger

Vorige week maakte ik mijn naailes-jurk af, en tot mijn verrassing is het een leuk, draagbaar ding geworden. Ja, zelfvertrouwen is niet helemaal mijn sterke punt ;-). 
Mijn dochter barst echter van het vertrouwen in mijn naaikunsten, want toen een vriendinnetje laatst langskwam in een hippe broek-met-laaghangend-kruis wilde ze er graag ook één. 
En omdat ze in de Knip zo'n broek had gezien, kon ik die vast wel even naaien...


Het patroon begon bij maat 34, maar omdat het erg eenvoudig was (pijp- tailleboord - pijpboord) durfde ik het wel aan om het originele patroon naar haar maatje te vertalen. Ik was inmiddels (dankzij de eerder genoemde jurk) in bezit van een jerseynaald én een heuse tweelingnaald. 
Dat leverde een mooie afwerking op:





En gelukkig was mijn opdrachtgeefster er helemaal tevreden over.
Het enige vraagstuk wat ons nog bezighoudt: hoe noem je zo'n modelletje broek?


Fijne dag!

Anita

3 comments:

  1. Drollenvanger is niet echt een mooie naam hè? Volgens mij kun je het ook zouavenbroek noemen, klinkt al een stuk exotischer...

    ReplyDelete
  2. Super leuk die broek! Het het niet een harem broek?

    ReplyDelete