2014/04/13

Viooltjes haken

Dit weekend haakten we aan zee. 
Vierentwintig dames die elkaar ontmoetten op de social media kwamen samen in een restaurantje in de duinen. Mocht je er toevallig in de buurt geweest zijn, sorry voor de geluidsoverlast!

Die duinen hebben we niet gezien. Wel zagen we elkaar,  luisterden we naar elkaars verhalen en bewonderden elkaars haakwerk. Wil je foto's zien? Bij Marie (klik) en Maaike (klik) en Mara (klik) lees je meer! 

Er waren niet alleen fijne mensen, maar ook fijne bolletjes. Ik kocht een serie katoentjes bij www.maaikoe.nl.

Ik haak al een tijdje met Phildar, Phil cotton 3, maar een dikker draadje leek me een fijne afwisseling. Zie je het verschil op de foto? Boven Phildar, onder Puppets Lyrics 8.

Toen ik thuis kwam met een hoofd vol verhalen en ideeën begon ik met wat uitprobeerseltjes. 
Ik schreef al eerder dat het haken van 6-hoekige granny's me zo leuk leek.

Een beetje blauw, een beetje paars, het doet me denken aan viooltjes! De paarse haakte ik met naald 3,5; de blauwe met 5. Daarmee voelt hij wat zachter en is hij wat groter. Overigens geeft het etiket aan dat je naald 4 moet gebruiken. Maar die had ik natuurlijk net niet in de buurt.

Om te voorkomen dat ik begin aan een nieuw project van jaren is het plan dat ik een kussenovertrek haak. Geen deken van 238 hexagonnen maar gewoon een klein stapeltje lapjes. Ik kies voor verschillende tinten blauw. In de tuin houd ik de viooltjes ook graag kleur-bij-kleur!


Ik heb de knotjes nu in licht- en donkerblauw. 
Duidelijk dat ik de middelste tint er ook nog bij nodig heb. Gauw langs bij Maaike!

Fijne dag!

Anita

De gehaakte hexagonnen liggen op een dekentje dat mijn moeder breide. De kleuren passen zo mooi bij elkaar dat ik het niet kon weerstaan...



2 comments:

  1. Het was een fantastische haakmiddag, dank je wel! Je granny's zijn mooi :)

    ReplyDelete
  2. fijn zo'n nieuw (klein) project

    ReplyDelete